Administratie sociaal domein is complex
De administratieve keten in het sociaal domein is complex, er zijn veel ketenpartijen bij betrokken en er zijn verschillende uitvoeringsvarianten. Dit vraagt verschillende soorten expertise van de medewerkers binnen gemeenten. Stipter medewerkers beschikken over de kennis om de complexe keten te doorgronden. Dit vertaalt zich naar verschillende diensten, die bijdragen aan het efficiënter en goedkoper maken van deze administratieve keten. Denk hierbij aan koppelingen met software van andere leveranciers, Business Process Outsourcing (BPO) en onze adviesdiensten.
Business Process Outsourcing
Naast het leveren van software biedt Stipter gemeenten de mogelijkheid tot het volledig uitbesteden van de administratieve en financiële afhandeling van de Wmo en de Jeugdwet. Dit noemen wij ook wel BPO: Business Process Outsourcing, zowel voor de zorg in natura (ZiN) als voor de persoonsgebonden budgetten (PGB). Gemeenten kunnen er ook voor kiezen om het MO-platform zonder de BPO-dienstverlening aan te schaffen.
Stipter bedient gemeenten met een verzorgingsgebied van circa 1,5 miljoen inwoners. Meer dan twee derde van onze klanten maakt gebruik van de BPO-dienstverlening. Onze gespecialiseerde medewerkers hebben korte lijnen naar ketenpartijen, zoals het CAK, de SVB en het Zorginstituut waardoor we significante schaalvoordelen en besparingen realiseren. Dit resulteert in; minder klachten, snellere betalingen, continuïteit bij de snel veranderende wet- en regelgeving en meer continuïteit in kwaliteit en lagere kosten.
Regie middels de dashboard module
Aanvullend op de volledige ontzorging op het administratieve en financiële gebied, houden gemeenten de regie via onze dashboard module. Dit dashboard biedt inzicht in de financiën, de cliënten en de zorgaanbieders. Afhankelijk van de wensen van de gemeente, kunnen afdelingsmanagers, bestuurders, contractmanagers, beleidsmedewerkers en inkopers beschikken over de overzichten die dagelijks worden geactualiseerd.
Diensten die onder BPO vallen zijn:
- Helpdesk zorgaanbieders;
- Betalingsproces zorgaanbieders;
- Monitoren berichtenverkeer;
- Accountantsverklaring;
- Ondersteuning jaarovergang;
- Functioneel beheer.