IT Servicedesk medewerker
Wie zijn wij?
Stipter is een innovatieve IT verborgen. Wij ondersteunen gemeenten bij de uitvoering van het
sociaal domein. Voor gemeenten, waaronder Den Haag, Almere en Lelystad, draagt Stipter zorg voor
de administratieve afhandeling van Jeugdzorg en de Wet maatschappelijke ondersteuning.
Door ons unieke en ontwikkelde platform hebben we een sterke marktpositie binnen ons segment, in
een voortdurende veranderende omgeving. Hier kunnen wij perfect op spelen, omdat wij zelf onze
applicaties en webservices bouwen.
Voor onze verbeterde organisatie zijn wij per direct op zoek naar een Medewerker Binnendienst.
De functie
Als ICT Servicedesk Medewerker ben je verantwoordelijk voor het leveren van ondersteuning op onze
software en/of applicaties. Je neemt per e-mail of per telefoon vragen/opslaan aan van
verzekerden. Eindgebruikers zijn onze klanten die je als ondersteunende medewerker ondersteunt. Deze
vragen/opslaan registreer je in ons ticketsysteem, zoals Freshdesk of Jira. Na het inschrijven van de
vragen/opslaan, analysator je deze en los je deze op. Als je de vragen/opslag niet zelf kunt
oplossen, maak je een ticket aan en zet je deze deur naar de technisch verantwoordelijke binnen
onze organisatie.
Vaardigheden en competenties
• Incidenten (vragen en vragen) aannemen, registreren, analyseren, volgen en afhandelen;
• Incidenten zelf kunnen oplossen of overdragen aan de technisch verantwoordelijke binnen
de organisatie;
• Gebruikers ondersteunen, telefonisch of per e-mail;.
• Procesmatig werken aan de hand van beschreven kaders en standaardbeschrijvingen (Service
Level Agreement, SLA);
• Proces- en systeemverbeteringen voorstellen en doorvoeren;
• Samenwerken met het team van Binnendienst medewerkers en onze IT afdeling;
• Ondersteuning bieden bij en breuk aan ICT-projecten;
• Beheren en onderhouden van informatiesystemen;
• Testprocedures opstellen en uitvoeren;
• Acteren als tweedelijns medewerker.
Wie zoeken wij?
Een zelfstandige, stressbestendige en spontane collega. Je bent instaat goed te luisteren en mee te
denken met wat de klant nodig heeft, toont eigen initiatief en communiceert vanuit een positieve
houding.
Vaardigheden en competenties
• Taalvaardigheid: uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal is vereist;
• Interpersoonlijke- en communicatievaardigheden: je handelt dagelijkse gesprekken met
klanten en intern personeel af en helpt hen met technische problemen;
• Kritisch denken: je moet rationeel denken, de juiste beslissing nemen en onder druk
problemen oplossen. Je onderzoekt het probleem vanuit verschillende perspectieven, stelt vragen
en evalueert feiten om de juiste oplossing te vinden;
• Werken in teamverband: je werkt in teamverband;
• Je moet goed kunnen luisteren, informatie delen, helpen en betrouwbaarheid en betrouwbaarheid
tonen;
• Analytische vaardigheden: Als deskundige IT Servicedesk Medewerker moet je problemen kunnen
visualiseren, relevante informatie over de situatie verzamelen en complexe problemen
analyseren en oplossen.
• Technische vaardigheden: In veel gevallen is basiskennis van hardware, software, echter
voldoende.
Verder kan je terugvallen op:
• Een afgeronde HBO-opleiding;
• Minimaal twee jaar werkervaring in een afwisselende functie;
• Goede kennis van Microsoft 365;
• Ervaring met Jira, Confluence en Freshdesk is een pré;
• Kennis van het Sociaal Domein is een pre;
• Een gezonde dosis ondernemerschap.
Wat bieden wij?
Een dynamische baan met veel ruimte voor eigen initiatief. Een plek waar je meewerkt aan de
profilering van Stipter. Verwacht geen verspreid bed, maar wel een functie die je persoonlijke groei
meebrengt en waar je het verschil kunt maken.
Wij bieden je een professionele en ambitieuze onderneming, waarin ondernemerschap, lef en
ambitieuze ambities staan. Dit wordt ondersteund met goede arbeidsvoorwaarden en de mogelijkheid om
jezelf verder te ontwikkelen.
Arbeidsvoorwaarden:
• 24-32 uur
• 27 vakantiedagen
• Compensatieverlof
Heb je interesse?
Wij zien graag je motivatiebrief voorzien van CV per e-mail op het adres van HRM@stipter.nl.
Vragen kunnen gesteld worden aan Shazia Khan, te bereiken op 06-55336562.