Samen met Stipter

Samen innoveren in werkproces & ICT

Onze klanten hebben directe invloed op de koers van het MO-platform door hun deelname aan de klantadviesraad. De visie van gemeenten, zoals uitgewerkt in beleid en uitvoering, combineren we met onze kijk op ICT en ervaring in zorg en welzijn.

Gedeelde visie
Onze klantadviesraad bestaat uit afgevaardigden van de regio’s of gemeenten waar wij voor werken. Samen ontwikkelen we efficiënte werkprocessen voor uw medewerkers, uw zorgaanbieders en uw sociale teams. Daarnaast denken we over oplossingen zoals een online zorgcatalogus om cliënten inzicht te geven in kwaliteit van zorgaanbieders en klantvoorkeur te objectiveren. Ook het digitale contractbeheer als mede bezwaar en beroep heeft Stipter in samenspraak met de klantadviesraad ontwikkeld.

Gedeelde resultaten
De klantadviesraad bepaalt de prioriteit in (door)ontwikkeling van het MO-platform. Medewerkers van de deelnemende gemeenten werken mee in de multidisciplinaire functionele teams aan het vaststellen van eisen voor een nieuwe functionaliteit. Ook testen zij het uiteindelijke resultaat en pas na akkoord van het team nemen wij de nieuwe of gewijzigde functionaliteit in productie. Soms nodigen we ook zorgaanbieders uit om deel te nemen aan de teams.

Samen met de klantadviesraad heeft Stipter een volledig geautomatiseerde back-office voor Wmo en Jeugdhulp gerealiseerd met als bijzonderheden:

  • disharmonisch uitnutten; soms meer en soms minder zorg leveren?Aanbieders kunnen per periode zelf hun declaratiewaarde bepalen zolang ze binnen het jaarbudget blijven.
  • budgetplafonds; aanbieders krijgen een vrij budget en kunnen zelf bewaken of zij de grens van het jaarbudget hebben bereikt. Meer zorg kan dan niet geleverd worden.
  • generiek beschikken; aanbieders kunnen met een generieke beschikking zelf bepalen welke hulp en zorg noodzakelijk is.

Voor uw consulenten en sociale teams heeft de klantadviesraad zich samen met Stipter o.a. gebogen over:

  • integraal klantbeeld
  • werkvoorraad met signalering van openstaande taken in een gedeelde en persoonlijke agenda

Onze vergaande samenwerking met klanten legt een stevig fundament voor een gedeelde missie:

‘Adequate ondersteuning voor iedereen die dat nodig heeft!’

Bewezen in de praktijk

Het Maatschappelijk Ondersteuningsplatform (MO-platform) draait al sinds 2007 succesvol bij Menzis, Multizorg en ruim 40 gemeenten. We werken onder andere voor de gemeente Almere, Nissewaard en de regio’s Midden-Holland en Zuid-Holland Zuid.

Ruim 60.000 burgers hebben indicatie(s) via onze oplossing en meer dan 500 aanbieders leveren de ondersteuning. Ruim 4.000 gebruikers werken met ons MO-platform. Inmiddels hebben we 140.000 meldingen, 189.000 toegekende voorzieningen en 1.200.000 declaratieregels verwerkt (stand per 1 december 2016).

Lees hier hoe klanten de samenwerking met Stipter ervaren.

Zorg is mensenwerk. Ontwikkelingen als vergrijzing drijven de zorgkosten per Nederlander op, terwijl de budgetten blijven slinken. Met als toekomstbeeld dat degene om wie het gaat –de cliënt– steeds meer op een zijpad belandt. Dat kan nooit de bedoeling zijn!

Al sinds 2007

Stipter stemt maatschappelijke ondersteuning samen met u af op wat uw cliënten écht nodig hebben en tevreden stelt: de allerbeste kwaliteit tegen de allerbeste voorwaarden.

Voorwaarden

Vraag en aanbod in zorg bij elkaar brengen is onze passie. Daarom waren we in 2005 de drijvende kracht achter de introductie van ‘Zorgveiling’ ook wel bekend als het veilingmodel en dynamische selectiemodel. Vraag- en resultaatgericht inkopen en daarmee écht maatwerk per cliënt hebben we mogelijk gemaakt. Daarnaast hebben we zorg en welzijn open gebroken voor nieuwe, kleinere en gespecialiseerde zorgverleners, die tegen een goede prijs (wet Leijten) hun diensten kunnen leveren.

Hoe het allemaal begon?

Of lees het interview met Iris Sips, gemeente Spijkenisse over de samenwerking met Stipter voor de Wmo:

Winnaar innovatieprijs

Stipter staat voor slimme automatisering van inkoop- en beheerprocessen binnen zorg & welzijn. Daarom hebben we in 2007 de 3e M&ICT innovatieprijs ontvangen van het Ministerie van Economische zaken.

Samen met Stipter

Samen innoveren in werkproces en ICT

Klanten hebben directe invloed op de koers van het MO-platform door hun deelname aan de klantadviesraad. De visie van gemeenten, zoals uitgewerkt in beleid en uitvoering, wordt gecombineerd met de kijk van Stipter op ICT en ervaring in zorg en welzijn.

Gedeelde visie

De klantadviesraad bestaat uit afgevaardigden van de regio’s of gemeenten waar Stipter voor werkt. Samen ontwikkelen we efficiënte werkprocessen voor uw medewerkers, uw zorgaanbieders en sociale teams. Daarnaast denken we over oplossingen zoals een online zorgcatalogus om cliënten inzicht te geven in kwaliteit van zorgaanbieders en klantvoorkeur te objectiveren.

Gedeelde resultaten

De klantadviesraad bepaalt de prioriteit in (door)ontwikkeling van het MO-platform. Medewerkers van de deelnemende gemeenten werken mee in de multidisciplinaire functionele teams aan het vaststellen van eisen voor een nieuwe functionaliteit. Ook testen zij het uiteindelijke resultaat en pas na akkoord van het team neemt Stipter de nieuwe of gewijzigde functionaliteit in productie. Soms worden zorgaanbieders ook uitgenodigd om deel te nemen aan de teams.

Samen met de klantadviesraad heeft Stipter een volledig geautomatiseerde backoffice voor Wmo en Jeugdhulp gerealiseerd met als bijzonderheden:

  • disharmonisch uitnutten; soms meer en soms minder zorg leveren? Aanbieders kunnen per periode zelf hun declaratiewaarde bepalen zolang ze binnen het jaarbudget blijven.
  • budgetplafonds; aanbieders krijgen een vrij budget en kunnen zelf bewaken of zij de grens van het jaarbudget hebben bereikt. Meer zorg kan dan niet worden geleverd.
  • generiek beschikken; aanbieders kunnen met een generieke beschikking zelf bepalen welke hulp en zorg noodzakelijk is.

Voor uw consulenten en sociale teams heeft de klantadviesraad zich samen met Stipter onder andere gebogen over:

  • integraal klantbeeld;
  • werkvoorraad met signalering van openstaande taken in een gedeelde en persoonlijke agenda.

De vergaande samenwerking met klanten legt een stevig fundament voor een gedeelde missie:

‘Adequate ondersteuning voor iedereen die dat nodig heeft!’

Bewezen in de praktijk

Het Maatschappelijk Ondersteuningsplatform (MO-platform) draait al sinds 2007 succesvol bij Menzis, Multizorg en ruim 40 gemeenten. Stipter werkt onder andere voor de gemeente Almere, Nissewaard en de regio’s Midden-Holland en Zuid-Holland Zuid.

Ruim 60.000 cliënten hebben indicatie(s) via onze oplossing en meer dan 500 aanbieders leveren de ondersteuning. Ruim 4.000 gebruikers werken met het MO-platform. Inmiddels zijn 140.000 meldingen, 189.000 toegekende voorzieningen en 1.200.000 declaratieregels verwerkt (stand per 1 december 2016).

Lees hier hoe klanten de samenwerking met Stipter ervaren.

Bevlogen voor zorg en welzijn

Zorg is mensenwerk. Ontwikkelingen als vergrijzing drijven de zorgkosten per Nederlander op, terwijl de budgetten blijven slinken. Met als toekomstbeeld dat degene om wie het gaat –de cliënt– steeds meer op een zijpad belandt. Dat kan nooit de bedoeling zijn!

Al sinds 2007

Stipter stemt maatschappelijke ondersteuning samen met u af op wat uw cliënten écht nodig hebben en tevreden stelt: de allerbeste kwaliteit tegen de allerbeste voorwaarden.

Voorwaarden

Vraag en aanbod in zorg bij elkaar brengen is onze passie. Daarom waren we in 2005 de drijvende kracht achter de introductie van ‘Zorgveiling’ ook wel bekend als het veilingmodel en dynamische selectiemodel. Vraag- en resultaatgericht inkopen en daarmee écht maatwerk per cliënt hebben we mogelijk gemaakt. Daarnaast hebben we zorg en welzijn open gebroken voor nieuwe, kleinere en gespecialiseerde zorgverleners, die tegen een goede prijs (wet Leijten) hun diensten kunnen leveren.

Hoe het allemaal begon?

Of lees het interview met Iris Sips, gemeente Spijkenisse over de samenwerking met Stipter voor de Wmo:

Winnaar innovatieprijs

Stipter staat voor het slim automatiseren van inkoop- en beheerprocessen binnen zorg & welzijn. Daarom hebben we in 2007 de 3e M&ICT innovatieprijs ontvangen van het Ministerie van Economische zaken.